Hvad kan vi hjælpe dig med?

Hvor finder jeg Hyre?

Hyre findes i København, Stockholm i Sverige, og Oslo, Bergen, Trondheim i Norge.

Hvor får jeg nøglen?

Nøglen er din mobil, som du låser bilen op med. Appen opretter forbindelse til bilen via Bluetooth, og du låser den op med et enkelt klik.

Hvad er aldersgrænsen for at leje en bil fra Hyre?

Du skal være fyldt 18 for at leje en bil fra Hyre. Der pålægges et ekstra forsikringsgebyr for kunder under 23. Alderen på din yngste chauffør bestemmer prisforøgelsen på lejetid og km:

18 år: 30%,

19 år: 26%,

20 år: 20%,

21 år: 18%,

22 år: 16%.

Hvordan får jeg adgang til Hyre?

Du bliver bruger ved at oprette en konto med MitID. Vi tjekker automatisk, om dit kørekort er gyldigt.

Hvordan fungerer kreditvurderingen?

Vi kreditvurderer alle, der opretteren ny konto hos Hyre. Det er en del af registreringsprocessen. Vi gør dette for at sikre, at vores kunder er solvente, så vi kan opretholde et sømløst tilbud.

Hvilke kørekort kan godkendes?

Vi accepterer alle europæiske kørekort i kreditkortformat. Hvis du har en anden type kørekort, beder vi dig om at inkludere en bekræftelse fra Statens Vegvesen på, at du har et kørekort, der gælder i Danmark.

Hvordan lejer jeg en bil?

Du har to muligheder i appen: ’Kør nu’ eller ’Reservér’.

Vælg ’Kør nu’ hvis du skal bruge bilen nu og her. Alle ledige biler lige i nærheden af dig, bliver nu vist på kortet. Den bil, du vælger, kan afhentes inden for de næste 24 timer. Når du booker med ’Kør nu’, betaler du kun for den tid, du bruger bilen.

Hvis du ønsker at booke en bil til senere, skal du trykke ’Reservér’. Vælg afhentnings- og afleveringstidspunkt og se på kortet hvilke biler, der er ledige i den valgte periode. Vælg den bil, der passer dig bedst og bekræft din booking nederst på skærmen.

Hvordan annullerer jeg en booking?

Hos Hyre er det er gratis at annullere en booking i op til 24 timer, inden udlejningen begynder. Læs Hyres vilkår for eventuelle gebyrer ved en annullering her: https://www.hyre.dk/vilkår/priser/

Hvordan fungerer kontrollen med skader?

Før du kan sætte dig ind bag rattet, og før du afleverer bilen, skal du uploade billeder af den. Billederne er din sikkerhed for, at bilen bliver afleveret i samme stand, som da du hentede den. Du kan tage lige så mange billeder, du vil. Både før, under og efter udlejningen.

Hov! Jeg kom til at tage billeder af den forkerte bil.

Bare rolig. På booking-skærmen går du bare ind på ’Take more damage control photos’ og tag lige så mange billeder, du vil, for at dokumentere bilens tilstand

Jeg har problemer med at få forbindelse til bilen.

Sørg for at du har aktiveret Bluetooth og lokationstjenester. Hvis de er tændte, og det stadig ikke virker, så ring til os på tlf. 22 44 49 73 og vi hjælper på stedet.

Jeg har problemer med at starte bilen.

Det kan skyldes, at bilens startspærre er slået til. Prøv at låse bilen op igen ved at bruge ’Unlock’ i appen, dobbelttjek at bilen er sat i 'Park’ og tryk på bremsepedalen. Og prøv så igen.

Hvad sker der, hvis jeg mister min mobil eller den løber tør for strøm?

Du kan sagtens bruge en andens mobil og logge dig ind med dit eget MitID. Hvis det ikke er en mulighed, så ring til os tlf. 22 44 49 73 og vi hjælper på stedet.

Hvordan kommer jeg i kontakt med Hyre under udlejningen??

Du kan til enhver tid kontakte os – enten via chatten på appen, ved at ringe på tlf. 22 44 59 73 eller ved at sende os en e-mail på hej@hyre.dk

Kan vi være flere chauffører?

Ja, du kan tilføje lige så mange chauffører, du vil. Det er oven i købet gratis hos Hyre. Det eneste, du skal gøre, er at vælge ’Registrer extra drivers' på bookingskærmen i appen. Men husk, at den eller de personer, du tilføjer, skal oprette deres egen konto, så de også har adgang til lejemålet i appen og selvfølgelig have et godkendt kørekort.

Hvor kan jeg parkere bilen?

Du kan sætte bilen, hvor du vil, men Hyre er ikke ansvarlig for din parkering under lejeperioden. Du skal selv stå for parkeringsafgiften og for eventuelle P-bøder. Hvis bilen har en fast parkeringsplads, kan du bruge den gratis under hele udlejningen.

Hvad sker der, hvis jeg bliver forsinket med aflevering af bilen?

Du kan forlænge din leje under 'Udvid leje' på reservationsskærmen. Hvis det ikke virker, betyder det, at en anden har booket bilen efter dig. I så fald skal du kontakte os på chatten eller på tlf. 22 44 49 73.

Skal jeg vaske bilen, inden jeg afleverer?

En god regel er, at aflevere bilen i samme stand, som du selv ønsker at hente den. Lejer du bilen i mere end 24 timer, skal den vaskes, inden du returnerer den. Lejer du bilen i et mindre tidsrum, så skyl synligt snavs af udvendigt. Husk altid at rydde op indvendigt og tør evt. rat og gearstang af med håndsprit.

Jeg har fået en bøde - hvad gør jeg?

Hvis du selv er skyld i bøden, skal du også selv betale den. Få den ud af verden med det samme så du undgår rykkergebyrer og ekstra omkostninger fra P-selskaberne.

Kan jeg køre til andre lande?

Ja, du kan frit køre Hyre i alle nordiske lande. Kontakt os, hvis du også vil køre til andre lande.

Kan jeg returnere bilen, inden lejeperioden er slut?

Hvis du har bestilt en bil ved at bruge 'Kør nu', betaler du kun for den tid, du har brugt bilen. Hvis du har lejet en bil på forhånd ved at bruge 'Reservér', betaler du for hele den periode, du har reserveret. Lejeprisen bliver altså ikke nedsat, selvom du afleverer bilen, før du skal.

Kan jeg aflevere bilen, hvor jeg vil?

Alle Hyre-biler har en fast plads, hvor de både afhentes og afleveres. Det kan du se i appens parkeringsbeskrivelse. Sørg for at parkere bilen lovligt, inden du afslutter udlejningen. Hvis bilen var ulovligt parkeret, da du hentede den, eller stod lidt skævt i forhold til parkeringsbeskrivelsen, så gentag ikke fejltagelsen. Så er det nemlig dig, der kommer til at stå til ansvar for en eventuel P-bøde.

Hvornår får jeg depositum tilbage?

Du får depositum tilbage, når du har afleveret bilen, og vi har fratrukket brændstof og eventuelt ekstra kørte kilometer. Hvis vi ikke kan trække beløbet, vil det blive trukket fra depositum, og du få tilbagebetalt det resterende beløb inden for 5-10 hverdage.

Mit lejemål er negativt på afregningen, hvad betyder det?

Vil det sige, at Hyre skylder mig penge? Hvordan kan det lade sig gøre? Hvis din afregning er negativ, udsteder vi et værdibevis. En voucher, som du kan bruge næste gang du vil leje en bil hos Hyre, eller som du kan gemme til senere brug.

Hvad er dækket af forsikringen?

Vi har en af markedets allerbedste forsikringsaftaler med dækning op til 1 mio. kr. Læs hele forsikringsaftalen her: https://www.hyre.dk/forsikring/leietaker/

Vad är självriskkostnad?

Våra bilar är fullt försäkrade via If Skadeförsäkring och gäller i Sverige och de länder som är anslutna till det så kallade Gröna Kort-systemet.

Självriskkostnad:

Vagnskada: 7 500 kr,

Trafikolycka: 7 500 kr

Stöld: 7 500 kr

Glas: 7 500 kr

Räddning: 7 500 kr

Feltankning: 4 830 kr

Hvad er inkluderet i lejeprisen?

Lejeprisen inkluderer forsikring og 150 km kilometer pr. dag. Hver lejedag giver yderligere 150 km kilometer, og du kan frit fordele kilometerne over hele lejen. Brændstof og ekstra kørte kilometer kommer oven i.

Do I have to register toll passes?

-

Do I have to register the ferry?

-

Skal jeg aflevere bilen med fuld tank?

For din egen økonomis skyld er det bedst at aflevere bilen med fuld tank. Vi beregner antallet af liter på tanken før og efter udlejningen. Vi giver 27,- pr. liter i rabat, hvis bilen leveres med mere brændstof, og opkræver 28,- pr. liter, hvis bilen leveres med mindre.

Jeg har haft et uheld - hvad gør jeg?

Sørg for at ulykkesstedet er sikret, og situationen er afklaret, før du gør andet. Når det er på plads kontakt da vores kundeservice på chat eller telefon 22 44 49 73. Kan du ikke køre længere, så ring til vejhjælp på 22 44 49 73 (tryk 1). Forsikringen inkluderer vejhjælp mod en selvrisiko på 1 mio kroner.