Hvad kan vi hjælpe dig med?

Hvilke typer bookinger tilbyder Hyre?

Hvis du vælger at bestille en bil via 'Kør nu', starter du et lejeforhold umiddelbart efter du har valgt din foretrukne bil. Bilen er reserveret så længe den er ledig, og max 24 timer. Her er depositum på 2.000 kr. Du kan til enhver tid returnere bilen inden for disse 24 timer, og du betaler kun for den tid du har brugt bilen, per påbegyndt time. Ønsker du at bruge bilen i mere end 24 timer, kan du forlænge lejeforholdet så længe bilen er ledig, men så betaler du for hele perioden fra du første gang startede lejeforholdet til dit valgte tidspunkt for forlængelse. Så betaler du for hele perioden, også selvom du skulle aflevere bilen, inden din booking er slut.

Vælger du at bestille bil via 'Reservér'. vælger du et tidspunkt for afhentning og levering af bilen på forhånd. Bilen er reserveret til den valgte periode. Her er depositum på 1.000 kr. Du kan returnere bilen til enhver tid i den valgte periode, men du vil stadig blive opkrævet for hele den reserverede periode. Ønsker du at forlænge lejemålet, kan du evt. gøre det, så længe bilen ikke allerede er reserveret af en anden.

Hvad er aldersgrænsen for at leje en bil fra Hyre?

Du skal være fyldt 18 for at leje en bil fra Hyre. Der pålægges et ekstra forsikringsgebyr for kunder under 23. Alderen på din yngste chauffør bestemmer prisforøgelsen på lejetid og km: 18 år: 30%,

19 år: 26%,

20 år: 20%,

21 år: 18%,

22 år: 16%.

Hvilke kørekort kan godkendes?

Vi accepterer alle europæiske kørekort i kreditkortformat. Hvis du har en anden type kørekort, beder vi dig inkludere en bekræftelse fra Færdselsstyrelsen om, at du har et kørekort, der gælder i Danmark. Tyske kørekort udstedt før januar 2013, som ikke har nogen udløbsdato, får en udløbsdato på 15 år fra udstedelsesdatoen, ifølge Hyre

Hvordan får jeg adgang til Hyre?

Du bliver bruger ved at oprette en konto med MitID. Vi tjekker automatisk, om dit kørekort er gyldigt.

Hvordan fungerer kreditvurderingen?

Vi kreditvurderer alle, der opretteren ny konto hos Hyre. Det er en del af registreringsprocessen. Vi gør dette for at sikre, at vores kunder er solvente, så vi kan opretholde et fordelagtigt tilbud.

Hvordan åbner jeg bilen?

Nøglen er din mobil, som du låser bilen op med. Appen opretter forbindelse til bilen via Bluetooth, og du låser den op med et enkelt klik.

Hvor finder jeg Hyre?

Hyre findes i København, Stockholm i Sverige, og Oslo, Bergen, Trondheim i Norge.

Hvordan annullerer jeg en booking?

Hos Hyre er det er gratis at annullere en booking i op til 24 timer, inden udlejningen begynder. Læs Hyres vilkår for eventuelle gebyrer ved en annullering her: https://www.hyre.dk/vilkar/priser/

Hvordan lejer jeg en bil?

Du har nu to muligheder i appen: 'Kør nu' og 'Reservér'. Vælg 'Kør nu', hvis du skal bruge bilen her og nu. Alle ledige biler i nærheden af dig vil nu blive vist på kortet. Den bil, som du vælger, kan afhentes inden for de næste 24 timer. Når du booker med 'Kør nu', betaler du kun for den tid, som du bruger bilen. Hvis du ønsker at booke en bil til senere brug, så skal du trykke 'Reservér'. Vælg afhentnings- og afleveringstidspunkt og se på kortet hvilke biler, som er ledige i den valgte periode. Vælg den bil, der passer dig bedst og bekræft din booking nederst på skærmen.

Hvordan fungerer kontrollen med skader?

Før du kan sætte dig ind bag rattet, og før du afleverer bilen, skal du uploade billeder af den. Billederne er din sikkerhed for, at bilen bliver afleveret i samme stand, som da du hentede den. Du kan tage lige så mange billeder, du vil. Både før, under og efter udlejningen.

Hov! Jeg kom til at tage billeder af den forkerte bil.

Bare rolig. På booking-skærmen går du bare ind på ’Tag flere skadeskontrol billeder’ og tag lige så mange billeder, du vil, for at dokumentere bilens tilstand

Hvor kan jeg parkere bilen?

Alle vores biler har delebilslicens! Dette betyder at man kan holde gratis, på alle offentlige parkeringspladser, 24/7. Dog ikke på andre pladser til delebiler/elbiler. Undtagelsen til denne regel er i Rød Zone fra 10:00 - 17:00 mandag-fredag. Ønsker man at parkere hér i dét tidsrum, så skal man betale for parkerings som normalt. Dette kan gøres direkte via EasyPark-funktionen i vores app. Bilens egen parkeringsplads kan også frit benyttes under hele ens booking. Husk at køretøjet skal leveres tilbage til sin egen parkeringsplads, når man afslutter sin booking. Parkering på private pladser skal betales via parkerings-funktionen i appen. Brugere har selv ansvaret for at fjerne vores køretøjer fra deres egne parkeringsapps, hvis de har tilføjet dem. Hyre refunderer ikke omkostninger, der opstår som følge af, at brugere glemmer at fjerne et køretøj fra deres private parkeringsapp

Hvordan kommer jeg i kontakt med Hyre under udlejningen??

Du kan til enhver tid kontakte os – enten via chatten på appen, ved at ringe på tlf. +45 52 51 26 99 eller ved at sende os en e-mail på hej@hyre.dk

Kan jeg køre til andre lande?

Ja, du kan frit køre Hyres biler ud i hele Norden (Danmark, Sverige og Norge). Kontakt os såfremt du ønsker at køre til andre lande.

Hvad gør jeg med optankning?

I alle Hyre-biler er der et Circle K-kort, som kan benyttes hos både Circle K og Ingo. Kortet finder du i solskærmen, i førersiden. Koden til dette kort findes i appen, under fanen "Påfyld benzin" / "Påfyld diesel", på din aktive booking. Du kan også tanke med dit eget kort. Benytter man Circle K-kortet tager ens endelig afregning tre ekstra dage

Kørsel til genbrugsstation ved privatkørsel.

Alle vans som er leaset af Hyre cvr nr. er whitelistet på alle A-R-C (Amager Ressourcecenter) genbrugsstationer.

Find din nærmeste genbrugsplads (ARC): https://a-r-c.dk/privat/find-din-genbrugsplads/

På alle Vestforbrænding's genbrugsstationer er proceduren således, for privatkunder:

Find din nærmeste genbrugsstation (Vestforbrænding): https://vestfor.dk/privat/genbrugsstationer

Næste gang du lejer en gulpladebil og kører på genbrugsstationen skal du blot søge om fritagelse imens du er der. Du henvender dig til medarbejderne på genbrugsstationen, de udleverer fritagelseskort med QR-kode, som du scanner.

Proceduren er således:

- QR-koden scannes inden for 30 minutter, lejer er ankommet til genbrugsstationen.

- Sætte flueben i dagsbevis/lejebevis.

- Mobilnummer for bekræftelse.

- Tag et billede af lejekontrakten.

- Tryk send ansøgning.

Herefter vil din anmodning blive behandlet. Du kan læse mere om reglerne for genbrugsstationerne via dette link. https://www.vestfor.dk/genbrugsstationer/erhvervskunde/spoergsmaal-og-svar/

Hvad sker der, hvis jeg bliver forsinket med aflevering af bilen?

Du kan forlænge din leje under 'Udvid leje' på reservationsskærmen. Hvis det ikke virker, betyder det, at en anden har booket bilen efter dig. I så fald skal du kontakte os på chatten eller på tlf. +45 52 51 26 99.

Jeg har problemer med at få forbindelse til bilen.

Sørg for at du har aktiveret Bluetooth og lokationstjenester. Hvis de er tændte, og det stadig ikke virker, så ring til os på tlf. +45 52 51 26 99 og vi hjælper på stedet.

Er der BroBizz i bilerne?

Vi har BroBizz integreret i alle bilerne, via nummerpladescanning, som virker ved Storebæltsbroen, Øresundsbroen og en række færger.

Kan jeg returnere bilen, inden lejeperioden er slut?

Hvis du har bestilt en bil ved at bruge 'Kør nu', betaler du kun for den tid, du har brugt bilen. Hvis du har lejet en bil på forhånd ved at bruge 'Reservér', betaler du for hele den periode, du har reserveret. Lejeprisen bliver altså ikke nedsat, selvom du afleverer bilen, før du skal.

Kan vi være flere chauffører?

Ja, du kan tilføje lige så mange chauffører, du vil. Det er oven i købet gratis hos Hyre. Det eneste, du skal gøre, er at vælge 'Tilføj ekstra fører' på bookingskærmen i appen. Men husk, at den eller de personer, du tilføjer, skal oprette deres egen konto, så de også har adgang til lejemålet i appen og selvfølgelig have et godkendt kørekort.

Jeg har fået en bøde - hvad gør jeg?

Hvis du selv er skyld i bøden, skal du også selv betale den. Få den ud af verden med det samme så du undgår rykkergebyrer og ekstra omkostninger fra P-selskaberne.

Jeg har problemer med at starte bilen.

Det kan skyldes, at bilens startspærre er slået til. Prøv at låse bilen op igen ved at bruge ’Lås op’ i appen, dobbelttjek at bilen er sat i 'Park’ og tryk på bremsepedalen. Og prøv så igen.

Hvad sker der, hvis jeg mister min mobil eller den løber tør for strøm?

Du kan sagtens bruge en andens mobil og logge dig ind med dit eget MitID. Hvis det ikke er en mulighed, så ring til os tlf. +45 52 51 26 99 og vi hjælper på stedet.

Hvad hvis bilen mangler sprinklervæske?

Der bliver fyldt sprinklervæske på bilerne, hver 14. dag, i forbindelse med vask. Der bør altid ligge en dunk sprinklervæske i bagagerummet, som frit kan benyttes til at fylde på med. Såfremt at der ikke er mere sprinklervæsken i bagagerummet, bedes du kontakte kundeservice.

Skal jeg vaske bilen, inden jeg afleverer?

En god regel er, at aflevere bilen i samme stand, som du selv ønsker at hente den. Husk altid at rydde op indvendigt og tør evt. rat og gearstang af med håndsprit.

Hvad hvis bilens egen parkeringsplads er optaget ved tilbagelevering?

Hvis bilens egen plads er optaget/utilgængelig ved tilbagelevering, bedes du venligst sende billeddokumentation via vores chat. Find herefter den nærmeste offentlige parkeringsplads i en radius af cirka 250 meter, og afslut din booking som normalt. Informer os om bilens aktuelle placering, så næste lejer kan informeres. For at sikre en problemfri parkering, bedes du venligst følge disse vigtige regler og betingelser:

Parker på en almindelig, offentlig parkeringsplads.

Parker ikke på delebils- eller elbilpladser.

Parker ikke på tidsbegrænsede parkeringspladser.

Respekter alle skiltninger og parkeringsregler.

Parker ikke i rød parkeringszone i Københavns Kommune.

Husk, at som lejer er du fuldt ansvarlig for korrekt parkering og overholdelse af alle de nævnte betingelser og gældende parkeringsregler/love. Hyre ikke dækker parkeringsbøder og ikke påtager sig ansvar i tilfælde af bøder.

Vi sætter stor pris på din samarbejdsvilje, undskylder for ulejligheden og takker for din forståelse!

Kan jeg aflevere bilen, hvor jeg vil?

Alle Hyre-biler har en fast plads, hvor de både afhentes og afleveres. Det kan du se i appens parkeringsbeskrivelse. Sørg for at parkere bilen lovligt, inden du afslutter udlejningen. Hvis bilen var ulovligt parkeret, da du hentede den, eller stod lidt skævt i forhold til parkeringsbeskrivelsen, så gentag ikke fejltagelsen. Så er det nemlig dig, der kommer til at stå til ansvar for en eventuel P-bøde.

Hvornår bliver det reserverede beløb frigivet?

Det reserverede beløb bliver frigivet, når du har afleveret bilen..... Hvis vi ikke kan trække beløbet, vil det blive trukket fra det reserverede beløb, og det resterende beløb vil blive frigivet.

Mit lejemål er negativt på afregningen, hvad betyder det?

Vil det sige, at Hyre skylder mig penge? Hvordan kan det lade sig gøre? Hvis din afregning er negativ, udsteder vi et værdibevis. En voucher, som du kan bruge næste gang du vil leje en bil hos Hyre, eller som du kan gemme til senere brug.

Hvad er dækket af forsikringen?

Vi har en af markedets allerbedste forsikringsaftaler med dækning op til 1 mio. kr. Læs hele forsikringsaftalen her: https://www.hyre.dk/vilkar/forsikring/

Hvad er selvrisiko?

Den lejede bil er ansvar- og kaskoforsikret hos If Skadeforsikring.

Ansvarsskader: 5 000 kr.

Kasko- og Brandskader: 5 000 kr.

Tyveri og røveriskader: 5 000 kr.

Glasskader: 5 000 kr.

Hvad er inkluderet i lejeprisen?

Lejeprisen inkluderer forsikring og 100 km kilometer pr. dag. Hver lejedag giver yderligere 100 km kilometer, og du kan frit fordele kilometerne over hele lejen. Brændstof og ekstra kørte kilometer kommer oven i.

Skal jeg aflevere bilen med fuld tank?

Vi opfordrer vores kunder til at returnere bilen med fuld tank. Vi beregner antallet af liter i tanken før og efter lejeperioden. Hvis bilen afleveres med mindre brændstof end ved afhentning, opkræves en pris per liter. Afleverer du bilen med mere brændstof, får du en rabat per liter. De aktuelle brændstofpriser kan ses i appen, når du bestiller. Hvis rabatten overstiger lejeprisen, modtager du en rabatkupon til fremtidig brug.

Jeg har haft et uheld - hvad gør jeg?

Sørg for at ulykkesstedet er sikret, og situationen er afklaret, før du gør andet. Når det er på plads kontakt da vores kundeservice på chat eller telefon +45 52 51 26 99. Såfremt det er en forsikringsskade, så er vejhjælp inkluderet i forsikringen (med selvrisiko på 5000 DKK for skadens samlede omkostninger inklusiv vejhjælp).